Logo

Vy a Vaše zdravíJsme součástí skupiny AGEL, největšího soukromého poskytovatele zdravotní péče ve střední Evropě.

O nemocnici

Speciální tablet nově pomáhá v Podhorské nemocnici v komunikaci s neslyšícími pacienty

26.8.2014

Zdravotníkům Podhorské nemocnice, která je členem skupiny AGEL, bude nově pomáhat při komunikaci s neslyšícími pacienty tablet, prostřednictvím kterého budou moci zprostředkovat tlumočení do znakového jazyka on-line „na dálku". Nemocnice má možnost využívat tuto novou službu díky projektu Bezbariérové nemocnice i pro neslyšící.

„Pokud se zdravotnický personál setká s pacientem či s příbuznými, kteří mají vadu sluchu anebo vůbec neslyší a zároveň ovládají znakovou řeč, bude se s ním moci rychle a účinně domluvit. Pomocí tabletu může zprostředkovat komunikaci na dálku prostřednictvím online tlumočníka přítomného na obrazovce zařízení,“ vysvětluje hlavní sestra Podhorské nemocnice Eva Krulišová s tím, že díky novince odpadne nutnost sehnat tlumočníka do znakové řeči a do nemocnice ho fyzicky přivést.

Projekt, který má usnadnit komunikaci pacientů s personálem zdravotnických zařízení, zahájila před dvěma lety APPN - Agentura pro neslyšící a je realizován s podporou České televize, která pro ni uspořádala jeden ze svých Adventních koncertů. Každá nemocnice, která díky tomuto projektu uskuteční významný krok k bezbariérovosti pro skupinu neslyšících pacientů, bude označena modrobílou nálepkou s označením „Bezbariérová nemocnice pro neslyšící“. Na ní bude uvedeno místo, kde lze v areálu nemocnice tablet najít. „V naší nemocnici jsme tablet umístili na pracovišti v Bruntále na oddělení multioborové JIP, která funguje 24 hodin denně a bude tedy vždy dostupný zdravotníkům ze všech oddělení a ambulancí nemocnice,“ doplnila Eva Krulišová.

APPN - Agentura pro neslyšící provozuje od roku 2011 online tlumočnickou službu NONSTOP, která je založena na tlumočení do znakového jazyka „na dálku“. Tlumočník se nachází na jiném místě než klient, takže je možné jeho tlumočení využít i z druhého konce republiky. Podstatou je možnost přenosu znakového jazyka prostřednictvím webkamery a zároveň přenos mluvené řeči prostřednictvím běžného telefonu. Tímto způsobem lze tlumočit jednak osobní rozhovor neslyšícího například s lékařem či zaměstnavatelem, ale lze tlumočit i telefonický hovor či textový dokument. Dále je možné poslat slyšícímu i neslyšícímu člověku vzkaz, zprávu apod.

Zpět