Informace pro osoby se zdravotním postižením
Přístup do prostor nemocnice
- Plán rozmístění oddělení je umístěn na orientačních tabulích při vstupech do nemocnice.
- Přístupy do budov nemocnice jsou opatřeny bezbariérovými vstupy.
- V budovách jsou instalovány výtahy pro bezbariérový přístup do vyšších pater. Značení ve výtazích je také v Braillově písmu.
- Pro osoby se ztíženým pohybem jsou v prostoru u vstupů do budov k dispozici vozíky pro transport.
- Bezbariérová WC jsou umístěna v těchto prostorách:
Pracoviště Bruntál:
- 1. NP – u jídelny zaměstnanců
- 3. NP – interní oddělení
Pracoviště Rýmařov:
- Budova A – 2. NP – oddělení rehabilitace a fyzikální medicíny
- Budova B – u jídelny
- Budova C – 2. NP – oddělení ošetřovatelské péče
Komunikace
- Pacient se smyslovým postižením nebo s těžkými komunikačními problémy zapříčiněnými zdravotními důvody má při komunikaci související s poskytováním zdravotních služeb právo dorozumívat se způsobem pro něj srozumitelným a dorozumívacími prostředky, které si sám zvolí, včetně způsobů založených na tlumočení druhou osobou.
- Hospitalizovaní pacienti i pacienti ošetřovaní v ambulantním provozu, se smyslovým nebo tělesným postižením, kteří využívají vodícího nebo asistenčního psa, mají právo s ohledem na svůj aktuální zdravotní stav na doprovod a přítomnost psa u sebe, v souladu Vnitřním řádem Nemocnice AGEL Podhorská a.s. tak, aby nebyla porušována práva ostatních pacientů.
- Péče o pacienty se sluchovým, zrakovým, pohybovým handicapem a péče o seniory, je poskytována dle planých standardizovaných postupů. Tyto postupy zahrnují zhodnocení úrovně sebepéče, zjištění potřeb handicapovaných pacientů a individualizovaný přístup k těmto pacientům.
- Osobám, které potřebují z důvodu svého závažného zdravotního stavu či vysokého věku 24 hodinovou péči, nabízí Nemocnice AGEL Podhorská a.s. dlouhodobou individuální péči na oddělení Sociální službě Podhorská.
- Sociální pracovnice Nemocnice AGEL Podhorská a.s. zajišťuje sociální péči a sociální poradenství u hospitalizovaných pacientů. Poskytuje pomoc při překladech pacientů k jiným poskytovatelům sociálních služeb např. umístění do domova s pečovatelskou službou, pomoc se zajištěním pečovatelské služby a osobní asistence v domácím ošetřování, pomoc při zajištění příspěvků na péči a jiné. Pro zabezpečení kontinuity péče, je potřeba sociálních služeb plánovaná již při přijetí pacienta a zajištěna před ukončením hospitalizace. Tyto služby jsou poskytovány všem pacientům, kteří je potřebují, nejen u osob se zdravotním handicapem.
- Nemocnice AGEL Podhorská a.s. participuje na mnoha vzdělávacích aktivitách, mimo jiné se vybraní zdravotničtí pracovníci účastnili projektu vzdělávání ve znakové řeči.
- Nemocnice AGEL Podhorská a.s. je bezbariérovou nemocnicí pro neslyšící. Ve spolupráci s obecně prospěšnou společností Tichý svět byl v Nemocnici AGEL Podhorská instalován tablet pro online tlumočení do české znakové řeči, dostupný 24 hodin denně.
- Práva pacienta a Vnitřní řád nemocnice jsou k dispozici všem klientům našeho zařízení na příjmových ambulancích a lůžkových odděleních a také na webových stránkách. Všichni klienti jsou seznámeni se svými právy při přijetí k hospitalizaci.
- Pro osoby se zrakovým postižením je zajištěno seznámení s jejich právy pacienta formou přečtení textů.